Runda upp för typ 1-diabetesforskningen
Senast uppdaterad: 2020-10-02
Vad innebär det att runda upp?
Att runda upp innebär att era kunder väljer att runda uppåt summan på sina köp till närmsta jämna belopp och donera pengarna till Barndiabetesfonden. Om ni till exempel säljer en produkt för 90 kronor kan kunden välja att betala 100 kronor och skänka 10 kronor till typ 1-diabetesforskningen. När denna transaktion görs digitalt i exempelvis webbshopar kallas konceptet avrunda upp. Genom att anordna en runda upp-kampanj stöttar ni och era kunder forskningen som bedrivs för att bota typ 1-diabetes hos barn, ungdomar och vuxna.
Företag som redan rundar upp till förmån för Barndiabetesfonden
Idag samarbetar vi med ett flertal företag som rundar eller avrundar uppåt för typ 1-diabetesforskningen.
Babyland
"Babyland värnar om barns rättigheter och välmående och vill att så många barn som möjligt ska få vara friska, må bra och växa upp i en trygg värld. Därför är det en självklarhet för oss att stötta Barndiabetesfondens viktiga arbete för att bota, förebygga eller lindra typ 1-diabetes hos barn."
Stor&Liten
"Stor&Liten vill att så många barn som möjligt ska få vara friska och må bra. Därför stöttar vi Barndiabetesfondens viktiga arbete för att bota, förebygga eller lindra typ 1-diabetes hos barn. Tillsammans hjälper vi forskningen framåt mot en framtid utan typ 1-diabetes."
Apotea.se
"Med det här samarbetet vill vi hjälpa till att öka stödet till den viktiga forskningen, men också att sprida information om typ 1-diabetes och Barndiabetesfonden, som är Sveriges största finansiär av typ 1-diabetesforskning."
Sofia Modig, hållbarhetschef på apotea.se
ICA Maxi Lindhagen
"Jag vill engagera mig för en organisation som hjälper typ 1-diabetiker, eftersom den här frågan ligger mig väldigt varmt om hjärtat. För mig kändes det viktigt att kunna använda min plattform, min butik, för att kunna öka kunskapen om typ 1-diabetes och starta insamling till forskningen. Vi kör runda-upp kampanj under hela november till förmån för Barndiabetesfonden".
Mats Larsson, vd på ICA Maxi Lindhagen.
Tryck här för att läsa mer om Maxi Lindhagens avrunda upp-kampanj
Pondus
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Att köra en runda upp-kampanj för Barndiabetesfonden var ett självklart val för oss och insamlingen gav ett värdefullt bidrag till typ 1-diabetesforskningen”.
Ellinor Johansson, Pondus
Vill ditt företag runda upp för Barndiabetesfonden? Kontakta oss
Karolina Janson
Generalsekreterare
Företagsansvarig
Skicka e-post till Karolina